ePASO – Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych
ePASO to pierwszy na Świecie system teleinformatyczny, który analizuje ilości połączeń telefonicznych i pokazuje skąd dzwoni do firmy potencjalny klient.
Ogłoszeniodawcy oraz reklamodawcy wystawiający ogłoszenia i wykupujący reklamy w internecie i różnych innych źródłach, nie mają możliwości precyzyjnej weryfikacji ich skuteczności. Dzieje się tak dlatego, że dostępne na rynku internetowym możliwości zbadania skuteczności reklam (np. ilości kliknięć, odsłon), nie dają 100% odzwierciedlenia rzeczywistej skuteczności kontaktowej danego źródła. Kilki i odsłony to ważne dane ale informujące tylko o popularności a nie ilości reakcji CTA (call to action – czyli wezwania do działania) w postaci np. wykonania połączenia telefonicznego na numer telefonu przypisany do reklamy, ogłoszenia. Dzięki ePASO analityczna rzeczywistość ulega zmianie.
Po raz pierwszy połączenia telefoniczne wykorzystywane są do mierzenia efektywności i skuteczności ogłoszeń i reklam w wymiarze masowym i powszechnym.
Każda reklama czy ogłoszenie ma swój niepowtarzający się numer telefonu, który przekierowuje połączenie od zainteresowanego Klienta na wskazany numer docelowy, czy to komórkowy czy stacjonarny, a w panelu usługi można sprawdzić, z której reklamy nastąpiło najwięcej połączeń. Dzięki temu firma wie, który serwis ogłoszeniowy czy która reklama była skuteczna i przyniosła najwięcej połączeń telefonicznych, czyli potencjalnych klientów. Jednocześnie wiedza ta przyczyni się do optymalizacji wydatków reklamowych firmy poprzez wyeliminowanie nieskutecznych kanałów marketingowych.
Komunikaty marketingowe umieszczane są w różnych źródłach:
- Internet:
- Reklamy w serwisach newsowych, tematycznych, ogłoszeniowych.
- Reklamy w wyszukiwarkach, np. Google Adwords.
- Reklamy w mediach społecznościowych, np. Facebook, LinkedIn.
- Ogłoszenia w specjalistycznych serwisach ogłoszeniowych.
- Ogłoszenia w serwisach lokalnych (geograficznie).
- Prasa:
- Reklama i ogłoszenia w prasie codziennej ogólnopolskiej i regionalnej.
- Reklama w prasie kolorowej.
- Reklama i ogłoszenia w katalogach.
- Radio i TV:
- Reklama radiowa.
- Reklama telewizyjna.
- OOH (out off home), outdor
- Każda forma reklamy zewnętrznej.
- Druki, ulotki.
- Marketing Automotion.