Opis ePASO


Opis ogólny produktu

Innowacyjność w teleinformatyce to znak firmowy Grupy Telekomunikacyjnej LoVo. „Nasza technologia, Twój biznes” jako strategia w działalności firmy daje owoce w postaci nowych rozwiązań wprowadzanych w obszar biznesu.

W maju 2014 roku Grupa LoVo wprowadziła na polski rynek innowacyjne rozwiązanie pod nazwą ePASO (Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych). Projekt ePASO uzyskał dofinansowanie z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Priorytet 8: Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.2:Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.

ePASO to produkt analityczny, realizowany na rozwiązaniach telekomunikacyjnych.    Telefon i połączenia telefoniczne nigdy dotąd nie były wykorzystywane do mierzenia efektywności i skuteczności ogłoszeń i reklam w wymiarze masowym i powszechnym. Dzięki ePASO rzeczywistość analityczna może ulec zmianie

„Skąd przychodzi klient?” to jedno z podstawowych pytań jakie stawiają przed sobą specjaliści od marketingu i sprzedaży. Analityka skuteczności reklam i ogłoszeń realizowana na bazie infrastruktury telekomunikacyjnej, czyli śledzenie kontaktów telefonicznych, daje dodatkowy wynik, który uzupełnia dotychczasową wiedzę marketerów związaną z pomiarem realizowanym przez PBI/Gemius (Polskie Badanie Internetu) oraz PBC (Polskie Badanie Czytelnictwa).

Grupa LoVo, jako hurtowy dostawca usług, ma możliwość przydzielania i zarządzania dowolną ilością wirtualnej numeracji. ePASO wynajmuje przedsiębiorcy wirtualną numerację w pakietach od 50 do nawet kilku tysięcy numerów. Każdy komunikat marketingowy, reklama, ogłoszenie oraz nośniki komunikacji marketingowej takie jak portale i serwisy internetowe, prasa, outdoor i inne media, mogą mieć swój niepowtarzający się techniczny numer telefoniczny. Platforma HIPERUS, należąca do Grupy LoVo, jest w stanie obsłużyć i raportować „on time” wszystkie działania na wirtualnych numerach.

ePASO daje nowe możliwości w analityce i optymalizacji nie tylko wydatków marketingowych, ale także optymalizacji organizacji, procedur wewnętrznych oraz jakości obsługi klienta. Dotychczasowa analityka Internetu, który jest mierzalny w czynnościach jakie wykonują internauci, czyli akcje związane z klikalnością, dają obraz popularności danego portalu, ale nie dają pełnego obrazu w postaci kontynuacji interakcji wyrażonej np. kontaktem telefonicznym.

Wyjątek w Internecie stanowi e-commers, czyli sklepy internetowe, dla których najważniejszą analizę stanowi zrealizowana sprzedaż, a nie statystyki popularności. Dla przykładu pomiar efektywności w serwisach ogłoszeniowych jest ważny ponieważ popularność serwisów ogłoszeniowych jest zmienna. Internauta zaglądający do serwisów ogłoszeniowych nie jest lojalny. Klikalność w serwisy ogłoszeniowe jest uzależniona od reklamy serwisu, pozycji w wynikach wyszukiwania Google, innowacyjnych rozwiązań czy znajomości domeny przez użytkowników. Wiedza na temat aktualnej popularności i skuteczności pozwala przedsiębiorcom optymalizować koszty marketingowe i racjonalnie nimi zarządzać. Platforma ePASO to rozbudowany do poziomu kilkuset wyników system raportowy analizujący kontakty telefoniczne.

Zastosowanie rozwiązań teleinformatycznych w analityce skuteczności reklam, ogłoszeń i mediów to działanie prekursorskie. Dzięki specjalistycznej aplikacji planowanie i zarządzanie wirtualną numeracją oraz budowanie siatki numerów wirtualnych staje się proste. Automatyzacja planowania tysięcy numerów wirtualnych powoduje, że analityka mediów, komunikatów, pracowników może być realizowana z dnia na dzień.

Jak to działa?

ePASO-wirtualna numeracja do pomiaru skuteczności ogłoszeń i reklam od LoVo

Jak działa system ePASO?

 

A – numer inicjujący połączenie – Klient, który np.  znalazł interesujące go ogłoszenie, dzwoni ze swojego telefonu komórkowego lub stacjonarnego.

B – numer wirtualny – numer przypisany w danym kanale komunikacji marketingowej, który wybiera Klient z numeru „A”, np. przypisany do reklamy publikowanej w Internecie, ogłoszenia publikowanego w serwisie ogłoszeniowym lub ogłoszeniu prasowym.

C – numer docelowy, na który przekierowywane jest połączenie z numeru wirtualnego, do którego ostatecznie dodzwania się numer inicjujący – jest to numer przypisany do handlowca, biura lub konsultanta w call center.

System ePASO

Funkcjonowanie systemu ePASO

Projekt współfinansowany_ePASO